Frissítse Flash lejátszóját!
Csak a n?‘knek

Best Practice 2006

nyomtatható verzió

Sajtóközlemény

 Eredményes a Magyar PR Szövetség CSR Best Practice pályázata

Nem minden pályázat felelt meg a kritériumoknak


Budapest, 2007. július 30. - Megszületett a Magyar Public Relations Szövetség által meghirdetett "CSR Best Practice, 2006" pályázat végeredménye. A 24 jelentkező vállalatból 19 kerülhet a kiadványba.

A Magyar Public Relations Szövetség idén februárban hirdette meg a "CSR Best Practice 2006" pályázatát azzal a céllal, hogy feltárja és összegyűjtse a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR - Corporate Social Responsibility) Magyarországon megvalósult legjobb gyakorlatát, stratégiáit és projektjeit, és mindezzel elősegítse a CSR magyarországi térnyerését, a sikeres programok elismertetését, és minél szélesebb körben propagálja a felelős vállalati működés koncepcióját és gyakorlatát.

A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből állt, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek már a CSR magyarországi elismertetéséért:

  • Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF volt elnöke
  • Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője
  • Lakatos Zsófia - az MPRSZ CSR szekció vezetője,
  • Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
  • Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
  • Varga István - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke

A "CSR Best Practice 2006" pályázatra 24 jelentkezés érkezett, amelyből a zsűri 20 pályázatot fogadott el, és tartott megjelenésre érdemesnek - a hatból legalább 4 zsűritag elfogadta őket -, egy nyertes pályázó azonban visszalépett a publikálástól. A közlésre érdemes pályázatokat nem rangsorolta a zsűri, kiemelte azonban azt a tíz pályázatot, mint a pályázat feltételeit és a szakmai elvárásokat maradéktalanul teljesítőket, amelyeket minden zsűritag elfogadott. Ezek a pályázatok érdemlik ki a "Legjobb gyakorlat" jelzőt.  

A nyertes pályázatok a következők:

1. AEGON Magyarország Zrt.

2. Alcoa-Köfém Kft

3. Atel Csepeli Vállalatcsoport

4. Budapest Bank Nyrt.

5. Confector Mérnöki Iroda

6. General Electric Hungary Zrt.

7. Magyar Telekom Nyrt.

8. Nestlé Hungária Kft.

9. Pannon GSM Zrt.

10. Vodafone Magyarország Zrt.

11. BAT Hungary

12. DENSo Kft.

13. Dunapack Zrt.

14. E.ON Hungária Zrt.

15. Magyar Posta Zrt.

16. Öko-Pack Kht.

17. PannonPower Holding Zrt.

18. Provident Pénzügyi Zrt.

19. TV2

 

Az eredményhirdetés kapcsán Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke elmondta: "Napjaink egyre szaporodó környezeti, társadalmi és gazdasági konfliktusai demonstrálják: valóban szükség van a vállalkozások újfajta üzleti magatartására, új szemléletű üzletvitelére és környezetükhöz fűződő viszonyuk újragondolására. Egyre kevésbé kerülhető meg a szervezetek felelőssége mindazért, ami az emberi életfeltételekkel és a társadalmi problémákkal történik. Mivel ma még a CSR, a vállalatok társadalmilag és környezetileg felelős gyakorlata koránt sem tekinthető általánosnak, minél szélesebb körű megismertetésre, pozitív és előremutató példákra, sok ismeretre és ismeretterjesztésre, társadalmi tudatformálásra, összességében pedig proaktív és minél intenzívebb kommunikációra van szükség. Ezért kezdeményeztük a legjobb gyakorlatok feltárását. Hiszünk abban, hogy a jó példa ereje sok vállalatvezetőnek, még több tulajdonosnak és céges alkalmazottnak nyújthat útmutatást, irányt egy jobb világ felé."

best practice, elismerés, magyar pr szövetség

Lakatos Zsófia, az MPRSZ CSR szekciójának vezetője és a CSR Best Practice pályázat felelőse szerint "Örvendetes, hogy a felelős vállalati működés egyre inkább teret nyer Magyarországon, a beérkezett pályázatok száma is ezt mutatja. Ugyanakkor egyre nyilvánvalóbb annak a veszélye, hogy olyan akciókat is a CSR ernyője alá vonnak, amelyek, mint például a szponzorálás, nem tartoznak ide, illetve a vállalatok az adományozást összekeverik a felelős működéssel. A kiadvány jelentősége abban áll, hogy bemutatja a vezető gyakorlatokat és rámutat arra, hogy a CSR nem egy marketing eszköz, hanem egy társaság egész működését átható vezetési szemlélet. Ezúton szeretném külön megköszönni a zsűri tagjainak munkáját, akik komoly időt és energiát fordítottak a beérkezett több száz oldal átnézésére és véleményezésére."

A "CSR Best Practice 2006" kiadvány szerkesztése most kezdődik, a könyv a tervek szerint ezév őszén jelenik meg.



Bookmark and Share